عطر سازی

ویژگی عطرهای ماندگار

ماندگاری عطر، از مهم‌ترین فاکتورها در انتخاب هر عطر است. زیرا اگر عطری ماندگاری کافی نداشته باشد، هر چقدر هم که خوشبو و دلپذیر باشد، ارزش خرید نخواهد داشت. گاهی شما برای خرید یک عطر خوشبو هزینه‌ زیادی را پرداخت می‌کنید، اما پیش از آن که به قرار یا مهمانی مورد نظرتان برسید، دیگر اثری از آن عطر خوشبو نیست.

لذت از بوی خوش با افزایش جذابیت چهره

هر عطر ماندگار، ویژگی‌های مشخصی دارد. واضح است، که از عطرهای دستفروش‌های کنار خیابان و عطرهای تقلبی و کپی شده، نباید انتظار ماندگاری بالایی داشته باشید. فراموش نکنید ماندگاری عطرها، تنها به ویژگی‌های عطر بستگی ندارد و عوامل مختلفی بر ماندگاری عطرها موثرند. 

البته در این پست از عوامل موثر بر ماندگاری عطر سخن نمی‌گوییم و تنها به ویژگی‌های عطرهایی اشاره می‌کنیم، که ماندگاری بالایی دارند و در هنگام خرید عطر باید به این ویژگی‌ها توجه کنید. در ادامه، به ویژگی عطرهایی که ماندگاری بالا دارند، اشاره می‌کنیم.

 

عطرهای ماندگار با کیفیت هستند

کیفیت عطر اولین عامل مهم و موثر بر ماندگاری آن است. عطرهایی که از مواد اولیه با کیفیت تهیه می‌شوند و کیفیت ساخت بالایی دارند معمولا ماندگارتر هستند. فرآیند تولید برخی از عطرها چند ماه و حتی چند سال طول می‌کشد، بنابراین جای تعجبی ندارد، که اگر رایحه چنین عطری تا چند روز روی پوست شما حس شود.

 

غلظت ماده معطر در عطرهای ماندگار بیشتر است

یکی از مهم‌ترین عوامل در ماندگاری عطرها، غلظت ماده معطر به کار رفته در آن‌ها است. معمولا پرفیوم‌ها و ادوپرفیوم‌ها نسبت به ادوتویلت‌ها و ادکلن‌ها غلظت بیشتری دارند و در نتیجه ماندگاری آن‌ها نیز بالاتر است.

 

عطرهای گرم ماندگاری بیشتری دارند

عطرهایی طبع گرم، معمولا ماندگاری بیشتری نیز باید از آن‌ها انتظار داشته باشیم. معمولا اگر در نت‌های پایه فرمولاسیون عطر از مشک، چوب، چرم و عنبر استفاده شده باشد، ماندگاری آن عطر بیشتر است.

جالب است، بدانید که وجود نت‌های مرکباتی به تنهایی در یک عطر، نشان‌دهنده ماندگاری کمتر آن عطر است. رایحه نت‌های مرکباتی معمولا خیلی زود و در کمتر از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه از روی پوست محو می‌شود.

بازگشت بە لیست

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *