خواص عطر

روان درمانی به کمک عطر

بعضی از عطرها با عصاره‌های معطر گیاهی دارای خواص ضد افسردگی، ضد درد، ضد التهاب، آرام بخش، محرک هستند که در عطردرمانی از اون‌ها استفاده میشه. عطر درمانی یکی از فواید عطر برای روح و جسم است. ترکیبات عطرها از طریق سلول‌های پوستی جذب بدن میشن و تنش‌های عصبی رو تسکین میدن.

درمان افسردگی

یکی از کاربردهای عطر درمانی، درمان افسردگیه که این ویژگی در این شرایط سخت که شخص به این عارضه دچاره، می‌تونه خیلی کمکمون کنه. توصیه میشه بیمارانی که دچار افسردگی هستن از عطرهای دارای عصاره‌های گل سرخ، بادرنجویه، یاسمن و یا میوه‌هایی مثل لیمو، پرتقال، سیب یا گریپ فروت استفاده کنن. برای مثال، مقداری از اون رو روی دستمال بریزن و در فواصل مختلف استشمام کنن. این کار باعث بهبود شرایط روانی فرد میشه.

ما چند تا از روایحی که زیاد در عطر درمانی استفاده میشه رو براتون آوردیم تا بیشتر باهاشون آشنا بشین.

گل رز

از بوی گل رز در روان درمانی و روانپزشکی خیلی استفاده میشه و از فواید اون میتونیم به افزایش انرژی در دوست داشتن، آرامش و بالا بردن سطح ایمنی بدن و روان اشاره کنیم.

وانیل

از وانیل به عنوان داروی موثر در درمان افسردگی در علم روانشناسی استفاده میشه. استشمام مفداری از رایحه وانیا حس آرامش به فرد میده و از طرفی تاثیر زیادس هم در کاهش درد داره

لیمو ترش

رایحه لیمو ترش باعث افزایش تمرکز در فرد میشه و کمک زیادی به فعالیت مغزی و تحرکات ذهنی میکنه. باعث ایجاد آرامش میشه و تنبلی و استرس رو از ما دور میکنه.

دارچین

رایحه شیرین دارچین در حفظ و افزایش تعادل به ما کمک میکنه و همچنین خشم و عصبانیت رو از ما دور میکنه و به جاش احساس آرامش و راحتی بهمون میده و مرکز عصبی مغز رو تحریک کرده و انگیزه بهمون میده.

بازگشت بە لیست

نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *